Vrei să-ţi deschizi un magazin online? Iată etapele de bază

Deschiderea unui magazin online virtual nu înseamnă doar procesul de creare şi montare online, ci procesul este unul extrem de complex, asta dacă se doreşte desigur şi atingerea unui real succes.

Iată paşii principali care trebuie luaţi în calcul mai întâi cu privire la contactarea unei firme pentru întreg procesul de creare magazin online dar şi pentru tot ce ţine de acesta, pe toată perioada lansării şi funcţionării acestuia.



1. Crearea magazinului online

Primul pas este crearea magazinului online. Acest pas constă în contactarea specialiştilor în ecommerce, discutarea în perspectivă a tuturor aspectelor de început şi viitoare privind crearea, lansarea, promovarea magazinului şi căile de creştere imediată şi de durată a vânzărilor.

Se discută la început despre conţinutul paginilor statice şi tot acum se planifică formularele, banerele etc.

Se stabilesc dimensiunile dorite ale imaginilor, tipurile de preţuri şi opţiunile pentru produsele ce vor fi adăugate, modalităţile de plată, monedele dorite, taxele şi variantele de livrare a comenzilor etc.

Este bine că totul să fie cât mai clar de la început pentru cât mai puţine modificări şi corecturi ulterioare.

Se va alege o platformă şi un design preferat, sau se va comanda o temă unică.



În funcţie de tipul de produse se va personaliza tema şi se vor alege culorile şi fonturile astfel încât magazinul să atragă cumpărătorii dintr-o simplă privire.

Nu trebuie neglijate optimizările pentru mobil deoarece mare parte din trafic va ajunge astfel pe site.

Montarea site-ului se va face pe un cont de găzduire cu un uptime maxim, pregătit pentru a asigura securitatea fişierelor şi securitatea acţiunilor şi plăţilor online, dar şi pentru a face faţă unui posibil trafic masiv estimat în avans.

Domeniul web va fi ales astfel încât să fie cât mai potrivit cu brandul sau produsele viitorului magazin.


2. Adăugarea produselor în magazinul online

Presupunând că toate cele menţionate la primul pas au fost efectuate, următorul pas este adăugarea produselor în magazin odată cu toate informaţiile aferente: descrieri, poze, preţuri, linkuri către producători şi documentaţie etc.



În funcţie de complexitatea magazinului ales puteţi adăuga opţiuni multiple pentru acelaşi produs precum diverse culori, mărimi, forme, fiecare dintre acestea având legături automate pentru actualizarea preţului dacă este cazul.

De asemenea pot exista, şi trebuie configurate în acest caz, opţiuni legate de greutatea produselor cu efect asupra costurilor de livrare, reduceri de preţuri în raport cu valoarea totală a comenzii etc.


3. Administrarea magazinului online

Odată ajunşi aici partea de configurare s-a încheiat şi puteţi începe efectiv activitatea.

Sosesc primele comenzi, emiteţi facturile şi efectuaţi livrările.

Procesaţi returile după caz.

Ţineţi sub control inventarul şi stocurile în scădere.



Acest pas depinde în cea mai mare parte doar de dumneavoastră şi totul va deveni foarte uşor odată cu acomodarea cu platforma şi modul ei de lucru.

La nevoie puteţi solicita îmbunătăţiri pentru uşurarea activităţii.


4. Promovarea magazinului online

Un magazin online virtual nu poate avea succesul maxim fără promovare.

Creşterea vânzărilor este următorul obiectiv iar acest lucru va trebui să devină un obicei pentru a menţine permanent poziţia avansată.

Este momentul să cereţi ajutorul specialiştilor SEO (Search Engine Optimization) pentru a ridica rankul site-ului şi a-l aduce pe prima pagină la căutări şi dacă se poate chiar pe primele poziţii.



Sunt necesare la acest capitol unelte pentru statistici şi monitorizare, unelte pentru analiză şi conversii, diverse metode de promovare, acţiuni de marketing, interacţiuni social media etc.


Promovarea magazinului online şi creşterea vânzărilor

Promovarea magazinului online şi creşterea vânzărilor




Vrei să-ţi deschizi un magazin online? Iată etapele de bază publicat: 2024-02-11T12:10:20+02:00, actualizat: 2024-02-11T13:38:23+02:00 by Magazine Online Virtuale