Vă mai aduceţi aminte de legendara întâmplare de la eMag, când s-au aplicat reduceri uriaşe? Acel moment a rămas oricum în istorie, ca un moment unic pe piaţa magazinelor online!
Dar iată ce am păţit şi eu odată, e drept fără acelaşi succes de partea clientului…
Îmi spune băiatul într-o zi că unul dintre laptopuri e varză, că nu ştiu ce nu are suficient şi în rest nu ştiu ce îi mai lipseşte…
Deja a doua zi, dimineaţa la prima oră desigur, caut un laptop mai la îndemână ca preţ, cu o reducere mai substanţială, o ofertă bună, şi ştiţi ceva, chiar găsesc! dar nu oricum ci cu reducere de 95% !!!
Casc ochii mari, îndelung. Acum dumneavoastră ce aţi face? Să vi se ofere o reducere fulger şi să o refuzaţi? Şi dacă nu e greşeală?
Îl pun în coş ce era să fac? Era un laptop Toshiba i3 cu reducere de 95% din preţ.
Măi să fie, a dat norocul peste mine! Eram omul potrivit… în momentul potrivit, probabil reducerea era de scurtă durată şi limitată la cei mai fideli vizitatori de dimineaţă! Mi-a pus Dumnezeu mâna în cap sau poate l-am prins eu de picior, oricum ce vedeam nu era glumă. Peste tot reducerea era clară, îl aveam în coş, apoi am dat comanda, am primit confirmarea, iar comanda o vedeam şi în lunga mea listă de comenzi anterioare şi mă gândeam că pe acesta chiar îl merit! Aveam şi noroc dar îl şi meritam, mă înţelegeţi?! :)
Am căutat antecedente pe internet, că parcă totuşi aveam dubii cu ceea ce se întâmpla. Iată ce am găsit:
Cel mai mare retailer online de produse electronice şi electrocasnice din România, eMag, a vândut televizoare de 2.700 de lei la numai 180 de lei.
Nu, nu a fost o super promoţie, ci o defecţiune a sistemului informatic. Potrivit unui mesaj publicat de directorul de marketing al eMag, Radu Apostolescu, pe blog-ul sitelui, a existat o problemă de interconectare între serverele interne şi datacenter care a dus la desincronizarea mecanismelor de actualizare a site-ului, rezultatul cel mai grav fiind afectarea preţurilor de vânzare pentru 463 de produse.
Partea cea mai bună, pentru clienţi, a fost faptul că eMag a onorat comenzile la preţul scăzut afişat în acel moment. Astfel, cei care au cumpărat un televizor cu 180 de lei, deşi preţul normal era de 2.700 de lei, sau cei care au achiziţionat notebook-uri la 130 de lei, faţă de preţul normal de 1.800 de lei, nu au mai plătit diferenţa.
Deşi pentru cei care s-au trezit devreme azi oferta a fost o afacere nesperată şi pentru noi o pierdere importantă, ne asumăm eroarea şi mergem înainte„, a spus Radu Apostolescu, adăugând că pierderile companiei se ridică la 132.000 de lei, din această cauză.
Eroarea din sistem a provocat şi creşterea preţurilor unor produse, însă cei care au cumpărat au plătit preţul normal, nu cel majorat.
Probabil că mulţi se vor grăbi să eticheteze ca o pierdere nota de plată a acestei erori tehnice, dar noi o vom contabiliza ca o investiţie, ce-i drept puţin mai atipică, în încrederea celor care ne trec pragul zi de zi. Pe termen lung, greşelile sunt inevitabile atât din partea oamenilor cât şi a maşinilor dar ne oferă ocazii neprogramate de a arăta cum înţelegem să rezolvăm situaţiile mai puţin obişnuite, a adăugat Apostolescu.
Mi-am amintit rapid că i-am invidiat atunci pe cei păţiţi care au cumpărat extrem de ieftin şi că mai apoi, ulterior primei întâmplări de acest gen, au mai fost etape când se zicea Ooops! iar am greşit preţurile… intenţionat şi mi-am zis că acum mi-a venit şi mie rândul!
Sunteţi curioşi cum s-a finalizat norocul meu? Spre deosebire de prima eroare din sistem când au fost mulţi cei implicaţi şi când ar fi fost mult prea neplăcut să fie refuzaţi şi s-au vândut la preţurile greşite în paralel cu ceva publicitate, de data aceasta totul s-a redus la un apel primit de la eMag cum că produsul nu poate fi livrat la preţul greşit, vă mulţumim pentru înţelegere… iar comanda a fost anulată.
Deşi îmi pregătisem discursul de mulţumire şi câteva acţiuni de promovare, cu toate acestea şi ceva mici regrete, eMag rămâne în continuare unul dintre magazinele online preferate.
Un sfat? Să nu credeţi niciodată în asemenea reduceri pentru că minuni nu există! Sau, cel puţin la eMag în acea zi nu s-a repetat minunea care a fost doar odată, în 2010, ca-n poveşti!