Înlesnirea conversiilor într-un magazin online

Să ne orientăm astăzi un pic către înlesnirea conversiilor într-un magazin online. Acest lucru se poate realiza prin mici îmbunătăţiri ce vor duce negreşit la o mai bună experienţă pe site a vizitatorilor şi implicit la conversii. Cu toţii avem stiluri şi viteze diferite de navigare, suntem grăbiţi sau comozi, aşadar nu strică să oferim dacă se poate „totul pe tavă” în magazinul online pentru a convinge clientul să ducă la bun sfârşit prin orice mijloace comanda sa.

1. Vizitatorii nu vin într-un magazin online doar să se înregistreze! Ei ajung pe site căutând ceva anume şi vor să ajungă cât mai repede la acel produs. Odată ce obiectivul a fost găsit, „chinul” înregistrării va fi suportat mult mai uşor, fiind în interesul şi în avantajul său. O mare greşeală este forţarea înregistrării vizitatorului mai devreme decât în apropierea comenzii, acest lucru fiind foarte neplăcut şi chiar frustrant pentru vizitator, riscând astfel părăsirea site-ului şi pierderea conversiei …

2. Înregistrarea separată poate fi chiar evitată în mod subtil dacă se va permite trimiterea comenzii în modul Guest (musafir). Doar datele sumare vor fi solicitate pentru a comanda, iar acestea vor fi completate numai la final, atunci când vizitatorul a găsit ceea ce căuta şi nu este deloc deranjat de solicitarea sumară a acestora. Conversia va avea loc şi se va efectua simplu şi rapid. Profilul sumar va fi memorat oricum pentru viitor, în momentul comenzii, urmând ca pe viitor să încurajaţi utilizatorul să-şi completeze toate datele înregistrării explicându-i avantajele benefice de ambele părţi.

3. Presupunând că dispuneţi de datele vizitatorului pe site, înregistrarea acestuia făcându-se într-o comandă anterioară, încercaţi să folosiţi în timp real, cât de mult posibil, datele acestuia pentru a-i uşura acţiunile în magazinul online. Astfel autocompletarea formularelor cu date personale pentru comenzi, plăti online şi livrare, pe lângă calcularea şi afişarea informaţiilor specifice în funcţie de zona în care se află clientul sau după alte criterii memorate, vor conduce la conversii mult mai rapide şi bineînţeles mult mai plăcute.

Conversie-magazin-online

4. Nu pierdeţi o conversie din cauza unei neclarităţi sau nedumeriri a vizitatorului. O simplă întrebare fără răspuns, sau cu răspuns ce poate veni din partea magazinului după un timp prea lung, poate întrerupe chiar la final efectuarea unei comenzi. Pentru a evita această situaţie puneţi la dispoziţie, într-un loc vizibil, un buton cu apelare imediată pe telefon ce va face rapid legătura cu serviciul de relaţii. Astfel, clienţii vor primi asistenţă şi ajutor imediat la telefon şi având toate informaţiile necesare vor finaliza comanda în timp util.

5. Extindeţi funcţionalitatea magazinului cu o opţiune foarte valoroasă de salvare temporară a coşului de cumpărături, ce va ajuta şi ea conversiile permiţând clienţilor să finalizeze comenzile în mai multe etape, sau în mai multe zile, sau de pe mai multe dispozitive fixe şi mobile! De exemplu, o comandă se poate începe astăzi de pe telefonul mobil şi se poate completa şi trimite mâine de pe calculator. Astfel, chiar dacă timpul clientului nu era suficient sau mai era nevoie de unele consultaţii cu prietenii sau cu familia, acesta îşi va putea continua ulterior sesiunea salvată şi îşi va duce, fără nicio grijă, comanda la bun sfârşit.

Înlesnirea conversiilor într-un magazin online publicat: 2014-09-14T15:57:25+00:00, actualizat: 2017-11-07T12:18:41+00:00 by Magazine Online Virtuale