Programe de loialitate
Un program de loialitate (de fidelizare) este un sistem implementat într-un magazin online cu ajutorul căruia se recompensează clienţii cei mai fideli.
Acolo unde veţi fi atenţionaţi de acest lucru, înregistrarea în programul de loialitate se va face automat în momentul creării unui cont în magazinul online respectiv.
Puncte de loialitate
La fiecare sesiune de cumpărături acest program va asocia în mod automat fiecărui client un număr de puncte de loialitate proporţional cu valoarea comenzilor achitate şi finalizate.
Punctele pot fi acordate diferit în funcţie de categorie, tipul produsului, cantitate, valoarea produsului, valoarea cumulată a comenzii etc.
Produse recompensă, Reduceri de preţ
În momentul acumulării punctelor de loialitate clientul poate opta, după caz, pentru schimbul acestora cu anumite produse recompensă oferite de magazinul online, sau le poate utiliza la cumpărături prin micşorarea valorii coşului şi obţinerea de produse mai ieftine (reduceri de preţ).
Recompensele oferite sau dorite, pot fi mai ieftine, accesibile pentru un volum mai mic de cumpărături, sau mult mai scumpe, pentru acestea din urmă fiind necesar un plan mai lung de cumpărături din acel magazin online.
În funcţie de program pot exista diverse moduri de recompensare: vouchere, produse, reduceri procentuale, servicii etc.
Avantajele programelor de fidelizare
Implementarea unui program de recompensare a fidelităţii în magazinul online are multiple avantaje, iar cel mai important aspect este că toată lumea va câştiga.
Clienţii vor obţine periodic, recompense proporţionale cu fidelitatea lor, respectiv cu volumul şi valoarea totală a cumpărăturilor.
Vânzătorii vor câştiga clienţi noi, atraşi de reduceri, dar mai ales clienţi loiali prin comenzi mai dese şi mai mari.
Vor fi stimulate în acest mod cumpărările, respectiv vânzările, şi nu doar pe moment, ci pe termen lung.